Erfaren kollega til toårig projektansættelse i Kontrolteamet
Kontrolteamet søger en erfaren kollega til toårig projektansættelse
Kontrolteamet – Jobcenter Jammerbugt – søger en erfaren kollega til indsatsen mod socialt bedrageri, i en toårig projektansættelse. Det er et krav, at du har erfaring fra lignende stilling med at undersøge og oplyse sager, hvor der er mistanke om socialt bedrageri. Så hvis du har lyst til at arbejde i en organisation med et uhøjtideligt arbejdsmiljø, en afvekslende hverdag, og hvor vi ikke er bange for at tænke anderledes og gøre tingene på ”Jammerbugtsk”, så er du måske vores nye kollega.
Indsatsen mod socialt bedrageri varetages af Kontrolteamet, som er organisatorisk forankret i Jobcentret, under Job- og udviklingsteam. Kontrolteamet består af to meget erfarne kontrolmedarbejdere, som samarbejder med alle forvaltningsgrene, og som ofte løser opgaverne i samspil med sagsbehandlerne i de relevante forvaltninger.
En væsentlig del af Kontrolteamets arbejde er at forebygge og stoppe socialt bedrageri, og dermed forhindre uberettiget udbetaling af offentlige ydelser. Der indhentes oplysninger i kommunale og offentlige registre, og der afholdes personlige møder med borgerne i form af partshøringsmøder med mere. En del af Kontrolenhedens arbejde består også af udgående virksomhedsbesøg og kontroller.
I Jobcenter Jammerbugt arbejder vi i selvstyrende teams, hvorfor der er en høj grad af selvstændighed og medindflydelse i det daglige arbejde, og derfor ikke langt fra ord til handling. Tilgangen til borgere, arbejdsgivere, samarbejdspartnere og hinanden er altafgørende for os, og derfor arbejder vi efter en strategi der betyder, at vi er respektfulde og gør det, der giver mening ud fra et borger-, og helhedsorienteret syn.
Det er en betingelse, at du har erfaring fra en lignende stilling. Herudover lægger vi vægt på, at du
- har lyst og evne til at tilegne dig kendskab til relevant lovgivning
- er god til at samarbejde på tværs af faggrupper og forvaltninger, både internt og eksternt.
- kan arbejde opsøgende, systematisk og helhedsorienteret
- er en erfaren IT-bruger
- har kendskab til det socialfaglige område
- meget gerne kan læse og forstå regnskabsmateriale.
Af hensyn til arbejdets karakter, lægger vi vægt på, at du
- er robust og kan håndtere pres
- er god til kommunikation, både mundtligt og skriftligt
- har lysten til, og kan lide, kontakten med borgere fra forskellige samfundslag, og kan tilpasse sin kommunikation herefter.
- kan skabe et værdigt og respektfuldt møde med borgeren
- kan være en del af et team
- er god til at samarbejde med en lang række samarbejdspartnere
- kan bidrage selvstændigt, systematisk og målrettet.
Vi tilbyder
- alsidige og spændende arbejdsopgaver, der giver mulighed for faglig og personlig udvikling
- et job med gode muligheder for selv at præge, og få indflydelse på, teamets opgaver
- faglig sparring fra kolleger og faglig koordinator
- supervision efter behov
- flekstid.
Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er en toårig projektansættelse pr. 1. februar 2020 og arbejdstiden er på 37 timer om ugen. Lønnen fastsættes efter forhandling med din faglige organisation og principperne i Ny Løn med udgangspunkt i dine kvalifikationer og funktion.
Yderligere information
Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Per Sigsgaard på telefon 72 57 75 51 eller 41 91 25 51.
Ansøgningsfrist
Vi glæder os til at modtage din ansøgning senest 13. december 2019 kl. 12:00. Ansættelsessamtalerne afholdes 19. december 2019.