Ved et stor anlagt show på Feriemessen i Herning, Ferie for alle, er Fårup Sommerland netop blevet tildelt Havfrueprisen, som hvert år uddeles af foreningen for Danske Rejsejournalister.
Prisen uddeles hvert år til en person eller en virksomhed, som gør noget særligt for turister der holder ferie i Danmark. Prisen er blevet uddelt hvert år siden 2007 og er tidligere bl.a. gået til Torben ”Træsko” Pedersen, Jan Gintberg og VisitAarhus.
- Fårup Sommerland formår at skabe en helt særlig ånd og stemning i deres forlystelsespark – en stemning som man kun sjældent møder i så udbredt grad. En del af forklaringen ligger i at deres personale er enormt venlige, hjælpsomme og imødekommende og man føler som gæst, at man virkelig er velkommen i parken og på Hotel Fårup, fortæller formanden for Danske Rejsejournalister, Anne-Vibeke Isaksen
I Fårup Sommerland er man naturligvis glade for den flotte pris og har i de seneste år arbejdet på at sikre endnu bedre og flere oplevelser til turisterne i Nordjylland.
- Vi er umådelige stolte af denne pris – og man må jo virkelig sige, at det er nogle garvede dommere, som tildeler os prisen. Vi har gennem de seneste mange år arbejdet meget med vores gæsteservice og netop på at skabe en helt særlig Fårup-oplevelse og stemning i parken og på Hotel Fårup. Samtidig kigger vi meget på, hvordan vi kan være med til at løfte helårsturismen i Nordjylland – vi har netop lanceret rideture hele året, udvidet parkens åbningstider, så vi i 2019 har åben fra påsken til efterårsferien og har udvidet vores eventprogram, så vi nu kan tilbyde en perlerække af artister i weekenderne i skuldersæsonen og Hotel Fårup er udvidet med konferencefaciliteter og suiter fortæller direktør i Fårup Sommerland, Per Dam
Fårup Academy
Fårup Sommerland har etableret sit eget akademi for at sikre, at alle medarbejdere bliver trænet og oplært i den rette Fårup-ånd og det servicekoncept, som forlystelsesparken ønsker skal være en bærende del af oplevelsen i parken.
Fårup Academy er vores eget gæsteservice-akademi, hvor alle vores ansatte skal gennem en række kurser og træningsforløb, inden de begynder sæsonen i parken. Kurserne består af en smule teori og så en hel masse praktiske øvelser, hvor vi forsøger at give vores medarbejdere værktøjer til at møde gæsterne i øjenhøjde og denne pris vil virkelig give et boost til alle vores medarbejdere, fortæller HR-chef i Fårup Sommerland Jesper Jensen
Kilde: Rasmus Mortensen, Marketingschef Fårup Sommerland