Kunne du godt tænke dig at kunne spotte en graf over salg, der stiger en lille smule mere stejlt, end du er vant til at se? Hvis man vil øge sit salg, er det nødvendigt at ændre på sine salgsstrategier, hvis ikke selve produktet skal ændres – for ellers vil du aldrig kunne nå de brugere, du gerne vil ud til. Måske I frem til nu har annonceret primært på Google?
Man kan fange rigtig mange brugere på Google, men det er langt fra alle, der faktisk er i humør til at bruge penge. Det forholder sig helt anderledes på Amazon, hvor brugerne netop har åbnet siden med køb for øje. Amazon er en salgsplatform, og det er det, den der skræddersyet til. Derfor skal Amazon Ads da også facilitere for netop dette og være meget mere specifikt rettet mod netop salg, end de måske er på Google.
Hvordan får man styr på annonceringen?
I har måske folk ansat til markedsføring i jeres virksomhed, men hvis ikke I tidligere har betrådt Amazons stier, er det formentlig ikke nemt lige at gennemskue, hvordan algoritmen er bygget op. Derfor kan I med fordel prøve at samarbejde med et markedsføringsbureau med speciale i både Google og Amazon Ads – så har I en noget bedre chance for succes, når det kommer til at ramme den rette målgruppe.
En ting er også, at jeres annoncer bliver set – det betyder rigtig meget, men reelt set kan I ikke bruge det til noget, hvis ikke de brugere, der ser annoncerne, efterfølgende også klikker på dem og ultimativt ender med at købe jeres produkt. I skal altså have jeres konverteringsrate til at stige, før det virkelig kan kaldes en succes. Det kræver blandt andet, at der er tydelige billeder og produktbeskrivelser, og at brugeren kan gennemskue produktet inden for de første få sekunder.