Destination NORD inviterer alle aktører med interesse i turismen til dialogmøde. Det sker i samtlige af destinationens fire kommuner, og det næste møde afholdes i Aalborg Kongres & Kulturcenter den 2. juli kl. 8-10.
På dialogmødet vil Destination NORD i samarbejde med lokale repræsentanter fra turismeerhvervet besvare spørgsmål som: Hvordan skaber vi igen vækst i turismebranchen i Destination NORD? Hvordan vil vi trække flere turister til i 2021, og hvad skal vi satse på i fremtiden?
Der bliver i denne tid arbejdet hårdt på at komme ”tilbage på sporet” inden for turisme- og oplevelsesbranchen. Covid-19 har sat lange og dybe spor i vores branche, nogle steder er sporene dybere end andre. Der er et stort behov for at finde tilbage på vækstsporet – både på kort sigt og i det lange perspektiv. Destination NORD blev etableret pr. 1. januar og har udarbejdet en ny strategi med målet om at skabe vækst og 3.000 jobs i branchen. Det kræver et langt sejt træk i fællesskab mellem virksomheder, organisationer og kommuner.
På mødet, hvor alle med interesse for turismen i vores destination er velkomne, vil Destination NORD orientere om strategien for at skabe jobs og omsætning gennem udvikling af turismen, målrettet markedsføring og branding og generering og formidling af viden. Der vil også blive tid til en mere konkret præsentation af forventninger, intentioner og opgaver.
Oplægsholdere er bl.a. Annemette Bühlmann, direktør hos Bühlmann Hotellerne, Lasse Andersson, direktør på Kunsten og Nicolaj Holm, direktør i Aalborg Kongres & Kultur Center.
De vil bl.a. fortælle om deres syn på perspektiverne i samarbejdet på tværs af kommunegrænser:
– Vi har en unik mulighed for at skabe den helt rigtige og samarbejdende fælles platform netop nu, fordi corona har nulstillet store dele af brancheområderne, og fordi der kommer helt nye muligheder med de nye destinationer. Vi kan simpelthen komme op i et helt andet gear – hvis vi gør det rigtigt! Men det kræver, at vi formår at have én stor fælles ambition for, hvad vi i Nordjylland vil opnå sammen. På tværs af geografiske, lokale og egne interesser. Situationen er en anden, og hvis vi er vågne, kan vi udnytte den. Og så skal vi lægge den nordjyske beskedenhed væk, turde prale og turde samarbejde, siger Nicolaj Holm.
Det er vigtigt at tage temperaturen på, hvad der optager erhvervet i destinationen nu og fremover. Det mener direktør i Destination NORD, Tonny Skovsted Thorup:
– Vi vil jo rigtig gerne høre, hvad erhvervet lige nu har på hjerte, og så vil vi som repræsentanter for hele destinationen gerne stille os til rådighed for at svare på spørgsmål om destinationens fremtid, udvikling og markedsføring. Vi har et fantastisk turismeprodukt i Destination NORD. Det skal vi sammen have mest muligt ud af. Så vi glæder os meget til igen at få hilst på vores samarbejdspartnere i erhvervet og give en briefing på vores mange aktiviteter, der skal skabe jobs og omsætning.
For at kunne tilpasse tidsplanen og forberede sig bedst muligt på at besvare spørgsmål fra erhvervet beder Destination NORD om, at spørgsmål meget gerne må indsendes på forhånd. Det sker til Line Boel på line@destination-nord.dk senest den 30. juni.
Der gøres opmærksom på, at deltagelse i mødet kræver coronapas. Tilmelding via Destination NORDs hjemmeside www.destination-nord.dk
Om Destination Nord:
Destination NORD er sammen med de øvrige 18 destinationsselskaber i Danmark sat i verden for at arbejde professionelt med turismefremme og dermed skabe omsætning og jobs inden for turisme- og oplevelsesøkonomien. Destination Nord er destinationsselskabet for Frederikshavn, Læsø, Brønderslev og Aalborg Kommuner